Latarnia w Nowym Porcie (22.7.2013)

Jedna z najpiękniejszych latarń morskich północnej Europy (pozycja geograficzna 54°24’28”N, 18°39’50”E), mierząca 27 metrów wysokości, latarnia została zbudowana w 1893, a oddana do użytku w 1894 roku. Według legendy jest ona bliźniaczką najpiękniejszej latarni morskiej Ameryki – w Cleveland w stanie Ohio. Była pierwszą latarnią morską nad Bałtykiem używającą światła elektrycznego. więcej tutaj KLIK

Widok na latarnię od strony Westerplatte

Latarnia002

Latarnia003     Latarnia001

4 komentarzy

Filed under Fotki

4 responses to “Latarnia w Nowym Porcie (22.7.2013)

  1. Nie byłam nigdy w tej latarni.
    Pięknie wygląda.
    Co u Ciebie Finetko? My wróciliśmy z urlopu. Może jakieś zdjęcia się pojawią na blogu, ale pewnie w formie kolażu.
    Zobaczę.🙂

    Wpadłam dziś sobie do Irytka, czasami zaglądam i nawet coś tam piszę. Jej koleżanka – Bolcia (chyba) też pisze czasami i dziś widziałam jej komentarz, ze pisze o Irytku opowiadanie. Wspaniale byłoby móc je przeczytać, prawda?

    Pozdrowienia ślę serdeczne :*

    • finetka

      A ja sobie zwiedzam okolice, tu i ówdzie już byłam, ale co szkodzi wpaść ponownie. Fotki z Westerplatte już były, pozostałe w przygotowaniu.

      Też czasem wpadam do Irytka. A to opowiadanie może być ciekawe. Może będzie można gdzieś je przeczytać.

      pozdrawiam serdecznie🙂

  2. Ja też lubię sobie pozwiedzać🙂. Na południu Polski zwiedziliśmy piękne okoliczności przyrody, a także zamki ,twierdzę, super było🙂.Udało nam sie także odbyć wycieczkę do Pragi🙂.
    A w sobotę mieliśmy przejażdżkę kolejką wąskotorową do Stegny. Byłaś ? Jeśli nie, to polecam. Ja tę kolejkę znam z dzieciństwa.🙂 Fajnie sobie tak przypomnieć.
    Dziś właśnie wróciłam z żużla.
    Pozdrowienia🙂

  3. finetka

    Fajnie miałas, przez Stegnę to tylko przejeżdżałam.

Skomentuj

